Netia SA zdecydowała, że podpisze umowę, w myśl której nie będzie pobierała opłat za połączenia realizowane w ramach Dziecięcego Telefonu Zaufania – 116 111.
Netia SA zdecydowała, że podpisze umowę w zakresie realizacji połączeń dla Dziecięcego Telefonu Zaufania, obsługiwanego przez Polkomtel wraz z Fundacją Dzieci Niczyje. W ramach umowy zrezygnuje z pobierania opłat, związanych z wykonywaniem połączeń dla numeru 116 111 od momentu uruchomienia platformy.
Projekt numerów interwencyjnych dla dzieci grupy „116” został zainicjowany w 2007 roku przez Komisję Europejską. Wezwała ona kraje Unii Europejskiej do jak najszybszego uruchomienia platformy. W Polsce wsparcia projektowi udzielił m.in. wicepremier Grzegorz Schetyna, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Anna Streżyńska oraz Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak. Dotychczas pełnego wdrożenia projektu udało się dokonać jedynie na Węgrzech.
<
p>„Jesteśmy w pełni świadomi, jak wielkie znaczenie społeczne mają numery interwencyjne, zwłaszcza w przypadku najmłodszych. Dlatego bardzo się cieszymy, iż możemy udzielić wsparcia tej inicjatywie w Polsce, rezygnując z pobierania opłat za połączenia w ramach Dziecięcego Telefonu Zaufania.” – powiedziała Małgorzata Babik, rzecznik prasowy Netii.
„Wsparcie udzielone przez Netię jest godne naśladownictwa i mam nadzieję, że kolejni operatorzy również zdecydują się na podpisanie aneksu, umożliwiając jak najszybsze uruchomienie platformy.” – powiedział Eugeniusz Gaca, członek zarządu KIGEiT.