- Mobile TV najbardziej pożądanÄ… aplikacjÄ… przez użytkowników
- Serwisy zdjęciowe oparte na technologii fotograficznej najczęściej używanymi aplikacjami
Wykorzystanie mobilnej telewizji bedzie wzrastać w zwiÄ…zku z dużym zapotrzebowaniem klientów. Jest ona najbardziej pożądanÄ… aplikacjÄ…, którÄ… użytkownicy chcÄ… posiadać w swoim telefonie komórkowym. WskazujÄ… na to wyniki badania zachowaÅ„ konsumentów przeprowadzonego przez firmÄ™ Ericsson i numerem jeden wÅ›ród miÄ™dzynarodowych stacji informacyjnych, CNN. Wyniki pokazujÄ…, że ponad 1/3 respondentów (34%) uważa Mobile TV za najbardziej pożądanÄ… aplikacjÄ™ a prawie poÅ‚owa z nich (44%) rozważa zainstalowanie mobilnej telewizji w telefonie w ciÄ…gu najbliższych dwóch lat. WedÅ‚ug raportu prawie jedna czwarta użytkowników (24%) Mobile TV korzysta z niej codziennie, podczas gdy ponad poÅ‚owa (52%) badanych robi to co najmniej raz na tydzieÅ„.
Badanie firmy Ericsson i CNN wskazuje na rosnÄ…cÄ… popularność wiadomoÅ›ci foto i wideo spowodowanÄ… obniżajÄ…cymi siÄ™ cenami tych usÅ‚ug i zwiÄ™kszeniem ich funkcjonalnoÅ›ci. NajpopularniejszÄ… usÅ‚ugÄ… zdaniem wiÄ™kszoÅ›ci respondentów (57%) jest wysyÅ‚anie i odbieranie plików graficznych oparte na technologii fotograficznej. Trend ten znajduje odzwierciedlenie w popularnoÅ›ci serwisu iReport tworzonego przez użytkowników należącego do stacji CNN International, który wystartowaÅ‚ w 2006 roku. W ciÄ…gu pierwszych 12 miesiÄ™cy użytkownicy ze 189 krajów, korzystali z niego 50.000 razy, umieszczajÄ…c w serwisie miÄ™dzy innymi filmy i zdjÄ™cia wykonane telefonami komórkowymi. Takie zachowanie internautów wpisuje siÄ™ w Å›wiatowy trend „obywatelskiego dziennikarstwa" i pozwala im zaangażować siÄ™ w redagowanie portalu.
„Wyniki tych badaÅ„ podkreslajÄ… zaangażowanie, z jakim CNN przewodzi szybko zmieniajÄ…cym siÄ™ trendom. MajÄ… one wpÅ‚yw na sposób, w jaki publiczność wykorzystuje treÅ›ci". – powiedziaÅ‚ Didier Mormesse, SVP CNN International Ad Sales Research, Development & Audience Insight."Cieszy nas znaczny wzrost, który w ciÄ…gu ostatnich kilku lat miaÅ‚ miejsce w sektorze telefonii komórkowej i mamy zamiar kontynuować nasze inwestycje w wiodÄ…ce inicjatywy i nowe serwisy. Badania jak to ostatnio przeprowadzone pozwala nam dowiedzieć siÄ™, czego konsumenci naprawdÄ™ potrzebujÄ…. DziÄ™ki bÄ™dziemy mogli dostarczać mobilnym odbiorcom najwyższe jakoÅ›ci serwisy informacyjne.
Jan Wäreby, Senior Vice President and Head of Business Unit Multimedia Ericsson, powiedziaÅ‚: "Mobilna telewizja, pomimo, iż to dopiero jej poczÄ…tki, z całą pewnoÅ›ciÄ… w ciÄ…gu najbliższych kilku lat zaistnieje jako popularny serwis. NapÄ™dzana zainteresowaniem użytkowników, razem z nowymi sposobami wykorzystywania, Mobile TV reprezentuje jednÄ… z najwiÄ™kszych możliwoÅ›ci sieciowych multimediów dla operatorów kablowych i telekomunikacyjnych."
W 2007 roku wystartowaÅ‚ nowy serwis mobilny CNN International – CNN Mobile. Za jego poÅ›rednictwem użytkownicy otrzymujÄ… aktualne informacje bez wzglÄ™du na to, gdzie siÄ™ znajdujÄ…. Dodatkowo użytkownicy posiadajÄ… dostÄ™p do blogów CNN tworzonych przez miÄ™dzynarodowych korespondentów stacji. Inwestycje CNN International skierowane na podążanie za zmieniajÄ…cymi siÄ™ nawykami użytkowników polegaÅ‚y m.in. na stworzeniu w 2007 roku grupy badawczej, której celem byÅ‚o zbadanie sposobów wykorzystania takich serwisów CNN jak Internet, telefon czy IPTV. Ostatnie inicjatywy CNN w tym obszarze obejmujÄ… partnerstwo z czoÅ‚owymi portalami telewizyjnymi w sieci oraz odÅ›wieżenie portalu CNN.com.
W momencie, gdy ogÅ‚oszeniodawcy szukajÄ… innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„, CNN International może zaoferować wiedzÄ™ na temat swoich użytkowników na caÅ‚ym Å›wiecie, obowiÄ…zujÄ…cych trendów w mediach i poszczególnych segmentach rynkowych. i trendów rynkowych oraz zapewnić dokÅ‚adne dane klientom miÄ™dzynarodowym.
Badanie dla firny Ericsson i stacji CNN International przeprowadziÅ‚a firma Synovate. Badanie przeprowadzono w okresie od 15 sierpnia do 15 wrzeÅ›nia 2007 roku na próbie 981 osób.
Ericsson jest wiodÄ…cym na Å›wiecie dostawcÄ… usÅ‚ug i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych. BÄ™dÄ…c liderem rynku w technologiach komórkowych 2G i 3G, dostarcza usÅ‚ugi komunikacyjne i zarzÄ…dza sieciami, które sÅ‚użą ponad 185 milionom użytkowników. Portfolio firmy zawiera infrastrukturÄ™ sieci staÅ‚ych i mobilnych, Internet szerokopasmowy oraz rozwiÄ…zania multimedialne dla operatorów, firm i deweloperów. SpóÅ‚ka Sony Ericsson zapewnia konsumentom spersonalizowane telefony komórkowe.
Ericsson realizuje wizjÄ™ „komunikacji dla wszystkich" poprzez innowacje, technologie i zrównoważone rozwiÄ…zania biznesowe. Firma jest obecna w 175 krajach, w 2007 roku ponad 70.000 pracowników wygenerowaÅ‚o dochód wysokoÅ›ci 27,9 miliardów USD (189 miliardów SEK). ZaÅ‚ożona w 1876 roku z siedzibÄ… w Sztokholmie w Szwecji, firma Ericsson jest obecna na gieÅ‚dach Sztokholmu, Londynu i NASDAQ.
Aby uzyskać więcej informacji zapraszamy na strony www.ericsson.com lub www.ericsson.mobi.
O CNN International
CNN International jest miÄ™dzynarodowym kanaÅ‚em informacyjnym docierajÄ…cym do europejskich elit, przewodzÄ…cym we wszystkich rankingach miÄ™dzynarodowych stacji informacyjnych (EMS Select 2007). Jest również liderem rynku w dziedzinie TV i miesiÄ™cznego zasiÄ™gu on-line, co potwierdza pozycjÄ™ CNN jako stacji docierajacej do ekskluzywnej publicznoÅ›ci ery cyfrowej. Marka CNN ewoluuje, by jak najlepiej odpowiadać potrzebom swoich miÄ™dzynarodowych odbiorców. Poza flagowym serwisem telewizyjnym stacji oraz należącej do niej stronÄ… internetowÄ… CNN.com/international, stacja CNN jest również dystrybuowana poprzez serwisy IPTV i VOD takie jak Joost, YouTube, Dailymotion, Jalipo czy Vingo TV i jest dostÄ™pna dla telefonów komórkowych poprzez serwis CNN Mobile.