Wiadomości branżowe

Polacy kupują mamom kwiaty przez internet

Według danych mBanku i sklepu PocztaKwiatowa.pl, Polacy z okazji Dnia Matki coraz częściej kupują kwiaty w sieci. Z usługi korzystają przede wszystkim mieszkańcy dużych miast, ale i emigranci, którzy chętnie wysyłają mamom róże i tulipany. Przy okazji zbliżającego się Dnia Matki, eksperci mBanku sprawdzili, jakie prezenty cieszą się popularnością

Według danych mBanku i sklepu PocztaKwiatowa.pl, Polacy z okazji Dnia Matki coraz częściej kupują kwiaty w sieci. Z usługi korzystają przede wszystkim mieszkańcy dużych miast, ale i emigranci, którzy chętnie wysyłają mamom róże i tulipany.

Przy okazji zbliżającego się Dnia Matki, eksperci mBanku sprawdzili, jakie prezenty cieszą się popularnością wśród Klientów kupujących w sklepach internetowych. Zakupy w sieci znacznie ułatwia posiadanie rachunku internetowego, dzięki któremu pieniądze do sklepu można przesłać w czasie rzeczywistym. Tego typu transakcje dostarczają również ciekawych wniosków.

Dla mamy kwiatek…

Z analizy wynika, że jednym z najczęściej wybieranych upominków dla mam jest tradycyjny bukiet kwiatów. Popularnością cieszą się również kosze słodkości oraz prezenty ze specjalnie wygrawerowaną dedykacją.

Na brak klientów w okolicach Dnia Matki tradycyjnie nie mogą narzekać sklepy z kwiatami, w tym te działające w sieci. Dla przykładu, największa w Polsce kwiaciarnia internetowa – PocztaKwiatowa.pl – tradycyjnie już spodziewa się znacznie większego ruchu. Jak podaje sklep, 26 maja liczba zamówień wzrasta ponad 1,5-krotnie w porównaniu do liczby zamówień z całego miesiąca w zwykłym okresie.

Prawidłowość tę potwierdza także mBank, współpracujący z internetowymi sklepami w ramach narzędzia do płatności internetowych: mTRANSFERu. Z analizy banku wynika, że w porównaniu do innych miesięcy w roku, w maju współpracujące z bankiem sklepy mogą pochwalić się ponad 2,5-krotnym wzrostem obrotów.

Według PocztaKwiatowa.pl, zamawianie kwiatów on-line to usługa, z której chętniej korzystają mieszkańcy dużych miast, tj. Białegostoku, Gdańska, Krakowa, Poznania, Szczecina, Warszawy i Wrocławia. O swoich mamach nie zapominają także rodacy przebywający poza granicami kraju. Okazuje się, że w maju blisko 20 proc. odsłon strony internetowej kwiaciarni dokonywanych jest spoza Polski. Najczęściej prezenty swoim mamom przesyłają Polacy mieszkający w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Irlandii. Jak wiadomo, kraje te są częstym kierunkiem, wybieranym przez rodaków szukających pracy za granicą.

A to już wiesz?  Nagie emocje

Doręczanie kwiatów staje się coraz modniejsze. Jest też doskonałym sposobem na wręczenie bukietu ukochanej osobie nawet wtedy, gdy nie możemy zrobić tego osobiście, ponieważ mieszkamy w innym mieście czy nawet kraju – mówi Aneta Kowalska, marketing manager kwiaciarni PocztaKwiatowa.pl.

Kocha nie kocha, czyli kwiaty na inne okazje

Jednak internauci kwiaty ofiarowują nie tylko w maju. Tego typu podarunki cieszą się powodzeniem również w lutym i marcu, gdy kwiaty sprzedają się średnio o 35 proc. lepiej niż w innych miesiącach roku. Oba miesiące związane są z typowo „kwiatowymi” świętami, czyli Dniem Św. Walentego oraz Dniem Kobiet, stąd zwiększone zainteresowanie – tłumaczy Andrzej Chechliński, odpowiedzialny za rozwój usługi mTRANSFER w mBanku.

W ogólnych statystykach dotyczących internetowych zakupów dokonywanych przez Klientów mBanku, maj pozostaje jednak miesiącem szczególnym. Kwiaty kupowane on-line to zdecydowany hit zakupów majowych, ale nie można zapominać, że jest to też okres komunijny, w którym triumfy święcą także e-sklepy oferujące sprzęt komputerowy i RTV – informuje Andrzej Chechliński z mBanku.

W podobnym okresie ubiegłego roku (dane za maj 2011 r. nie są jeszcze dostępne) mBank zanotował 3-krotny wzrost liczby transakcji w porównaniu do średniej z całego roku.

Oferowane przez mBank narzędzie do płatności internetowych, mTRANSFER, cieszy się coraz większą popularnością wśród Klientów sklepów internetowych. W 2010 r. Klienci dokonali za jego pośrednictwem ponad dwa razy więcej transakcji niż w roku poprzednim, wydając na zakupy on-line o 100 proc. więcej niż w 2009 r.

mBank, będący częścią BRE Banku SA, jest otwartą platformą finansową dla Klientów indywidualnych i firmowych. Zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. W ciągu przeszło 10. lat istnienia na rynku, otrzymał dziesiątki nagród i wyróżnień, w tym te najcenniejsze: m.in. tytuł „Złotego Banku 2010” w plebiscycie Bankier.pl i Pay U, przyznawany przez internautów (luty 2011 r.), tytuł „Banku Najbliższego Klientowi” w rankingu „Dziennika Gazety Prawnej”, Expandera i CBM Indicator (grudzień 2010 r.) oraz przyznawane przez konsumentów „Godło Jakości Obsługi 2010” (wrzesień 2010 r.).

A to już wiesz?  XBOX BIG DAY OUT ? NAJLEPSZA IMPREZA NA EUROPEJSKICH STOKACH

Źródło Grupa mBank. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy