WPROST: między impotencją, szaleństwem i banałem, czyli polskie mity i mistyfikacje

Polska polityka, rozpięta między impotencją, szaleństwem i banałem, potrzebuje czegoś, co ją uniesie i uszlachetni. Tym czymś nie może być czyn, do którego politycy są niezdolni. Pozostaje więc tworzenie mitów i opowiadanie bajek – pisze we wstępniaku do najnowszego wydania tygodnika WPROST redaktor naczelny Tomasz Lis. W tygodniku m.in. polskie mity współczesne i twórcy. Ponadto we WPROST: spin doktorów dwóch, wielka mistyfikacja Eryka Mistewicza, „Nie jestem w tym muchotłuku” -  rozmowa z Ludwikiem Dornem oraz Najsztub pyta… Franciszka Smudę. W numerze również cyberekshibicjonizm po polsku i raport - jak zabijają się polskie nastolatki. W artykule wstępnym naczelny WPROST pisze o polskiej skłonności do tworzenia mitów i opowiadania bajek. A także o polskich kompleksach, które każą nam szukać „polskich” odpowiedników światowych symboli. „Tworzone są u nas jednak także inne mity. Oto Joanna Kluzik--Rostkowska, jak słyszymy, ma być „polską Angelą Merkel” i „polską Margaret Thatcher. (…)  Ostra walka będzie w polskiej polityce, jak staną do rywalizacji polska Merkel z polskim nowym Piłsudskim, z polskim Donaldem i z polskim Zapatero, mającym u boku polską Carlę Bruni” – pisze Tomasz Lis. I konkluduje, że taki na przykład Lech Wałęsa „nie był polskim „coś tam, coś tam”, ale przeciwnie, taki prezydent Brazylii Lula był nazywany brazylijskim Wałęsą. To po prostu siła autentyku, zawsze bolesna dla kontrastującej z nią podróby”. Specjalistami od tworzenia politycznych mitów na pewno są Michał Kamiński i Adam Bielan. Jedni uważają ich za politycznych gangsterów, inni – za cudotwórców. Właśnie odchodzą z PiS, a już myślą o powrocie do gry. To oni zarejestrowali internetową domenę stowarzyszenia Polska Jest Najważniejsza. Zamówili sondaże badające popularność secesjonistów. To właśnie oni też zaczęli przedstawiać Joannę Kluzik-Rostkowską jako polską Angelę Merkel. W najnowszym numerze tygodnika WPROST – skąd się wzięli najsłynniejsi polscy spin doktorzy i czy po raz kolejny koń, na którego postawili, okaże się czarnym koniem polskiej polityki. Mit, a raczej wielką mistyfikację wokół siebie tworzy jeden z dyżurnych medialnych ekspertów od marketingu politycznego. Eryk Mistewicz wypowiada się w mediach często, chętnie, z niezmąconą pewnością siebie. Słuchając go, można by pomyśleć, że doradza prezydentowi, zna Angelę Merkel, jest mózgiem powstającej partii Joanny Kluzik-Rostkowskiej i jednym z najlepszych doradców politycznych w Europie. Kim tak naprawdę jest Mistewicz, komu doradza i jak wygląda to jego doradzanie – o tym w najnowszym WPROST. We WPROST również rozmowa z rzadko obecnym w mediach dawnym „trzecim bliźniakiem”, Ludwikiem Dornem. W rozmowie z Tomaszem Machałą nie szczędzi krytyki nowopowstałemu stowarzyszeniu Polska Jest Najważniejsza. Nie ukrywa swojego sceptycyzmu co do przyszłości stowarzyszenia. Mówi też, że problemem Polski nie jest partia Jarosława Kaczyńskiego, a rządy Donalda Tuska. A także o tym, że w wielu punktach zgadza się z listem Jarosława Kaczyńskiego do Donalda Tuska. I o tym, że: „krótkie i złowróżbne są Pana Prezesa kochania”. W numerze też rozmowa z człowiekiem, który wierzy w sukces polskiej reprezentacji piłkarskiej na EURO 2012. Piotr Najsztub pyta Franciszka Smudę, co czuje, kiedy patrzy, jak jego piłkarze psują kolejne akcje, co mówi w szatni podczas przerwy, czy naprawdę czeka na cud i co mu się śni po nocach. Czy Polacy są ekshibicjonistami? Na ulicach – niekoniecznie. Ale w cyberprzestrzeni – owszem. Jesteśmy w światowej czołówce jeżeli chodzi o publikowanie zdjęć w Internecie. Chętnie dzielimy się informacjami ze swojego życia prywatnego i zawodowego. I chętnie nawiązujemy znajomości. Czy jednak na pewno umiemy korzystać z serwisów społecznościowych? „Polak zagubiony w sieci” – w najnowszym WPROST. We WPROST także wstrząsający raport o tym, jak się ranią polskie dzieci. Na szkolny stres dobre jest pocięcie uda żyletką. Można to zrobić nawet na przerwie, w toalecie, a potem wrócić do klasy. Gdy nie da się sprostać oczekiwaniom rodziców, pomaga głodzenie się lub obżeranie do granic możliwości. Do gabinetów psychiatrycznych trafiają coraz młodsze dzieci. Problem samookaleczeń dotyczy nawet 25 proc. nastolatków. Kaleczą się żyletkami, cyrklami, czasami nożami lub przypalają skórę papierosami. „Piekło naszych dzieci” – w nowym WPROST. Najnowszy numer WPROST ukaże się z dodatkiem „WPROST O FINANSACH” – tym razem poświęconym nowoczesnym usługom finansowym. W dodatku m.in.: private banking  i wealth management, czyli najnowsze niespodzianki banków dla klientów, czy  i jakie polisy warto kupić przez Internet oraz czy karty zbliżeniowe są bezpieczne. Nowy numer WPROST w kioskach od poniedziałku, 22 listopada. E-wydanie tygodnika – tym razem wyjątkowo zaraz po zamknięciu lokali wyborczych, w niedzielę, tuż po 22. E-wydanie jest dostępne na stronie tygodnika (ewydanie.wprost.pl) oraz u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. na witrynach e-kiosk (www.e-kiosk.pl), eGazety (www.egazety.pl) oraz Nexto (www.nexto.pl). Użytkownicy iPadów mogą czytać WPROST, pobierając z App Store aplikację eGazety. Szczegóły - na www.wprost24.pl.  ***** Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych i jedno z najczęściej cytowanych mediów prasowych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Od końca grudnia 2009 r. jej większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group SA. Od maja 2010 redaktorem naczelnym WPROST jest Tomasz Lis. Pod nowym kierownictwem WPROST ponownie jest jednym z najczęściej cytowanych mediów w Polsce. We wrześniu 2010 r. sprzedaż WPROST przekroczyła 118 tys.
Źródło Platforma Mediowa Point Group SA. Dostarczył netPR.pl
Authors

Related posts

Top