Wiadomości branżowe

Niemal 400 zgłoszeń po miesiącu programu ?Jedz smacznie i zdrowo?!

W ciągu pierwszego miesiąca trwania programu edukacyjnego Jedz smacznie i zdrowo zgłosiło się do niego prawie czterysta klas z całego kraju. Akcja skierowana jest do gimnazjalistów i nauczycieli. Jej celem jest utrwalanie wśród młodzieży wiedzy na temat zdrowego odżywiania, zachęcanie jej do samodzielnego przygotowania posiłków oraz nauka zasad pozwalających ograniczyć marnowanie żywności. Organizatorem akcji jest marka WINIARY, a partnerem społecznym Federacja Polskich Banków Żywności. Patronat honorowy nad programem objął Minister Edukacji Narodowej oraz Polskie Towarzystwo Nauk Żywieniowych.

Na stronie internetowej programu edukacyjnego www.jedzsmacznieizdrowo.pl zarówno uczniowie, jak i nauczyciele znajdą materiały dotyczące zdrowego odżywiania, komponowania codziennej diety oraz racjonalnego robienia zakupów. A wszystko to w bardzo ciekawej i interaktywnej formie, dopasowanej do języka komunikacji gimnazjalistów, a także dydaktycznych potrzeb nauczycieli.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z powodzenia jakim cieszy się program edukacyjny „Jedz smacznie i zdrowo”. Pokazuje to jak duże jest zapotrzebowanie na tego typu inicjatywy w polskich szkołach. Z przeprowadzonych przez TNS OBOP badań jakościowych wynika, że młodzież chce odżywiać się zdrowo, ale często nie wie jak to zrobić. Proponowany przez nas program edukacyjny ma ambicję dostarczać odpowiedzi na pytania młodzieży. Chcemy uczyć w ciekawy i zajmujący sposób. Warto też wziąć udział w naszym konkursie. Do wygrania są bardzo atrakcyjne nagrody, tablice multimedialne oraz wizyta specjalnego samochodu pokazowego z mobilną kuchnią, w którym przeprowadzimy warsztaty dla młodzieży” – powiedziała Monika Jusińska-Zbiegniewska, Marketing Manager marki WINIARY.

 Przygotowane cztery, dostosowane do programu nauczania w szkołach gimnazjalnych scenariusze lekcji:

  1. Żywność bogactwem składników pokarmowych cz. 1,
  2. Żywność bogactwem składników pokarmowych cz. 2,
  3. 10 zasad racjonalnego żywienia w pigułce oraz,
  4. Żywność szanuję, nie marnuję.

Trzy pierwsze scenariusze przygotowała metodyczka z dużym doświadczeniem w pracy z młodzieżą oraz dietetycy marki WINIARY. Czwarty scenariusz opracowała Federacja Polskich Banków Żywności – partner społeczny projektu. Do każdego scenariusza stworzono materiał dydaktyczny, który pomoże nauczycielom przygotować się do zajęć, a także pogłębić swoją wiedzę. Materiały edukacyjne zostały przygotowane z myślą o nauczycielach różnych specjalności.

 Pierwsze dwa scenariusze mają za zadanie przybliżyć młodzieży zagadnienia dotyczące składników pokarmowych, zarówno budulcowych, energetycznych, regulujących, jak i mikro oraz makro-elementów. Gimnazjaliści dowiedzą się jakie funkcje pełnią poszczególne składniki, w jakich produktach możemy je znaleźć oraz na co wpływają. Trzeci scenariusz traktuje o regułach komponowania zbilansowanej diety. Materiał oparty jest o 10 zasad racjonalnego żywienia młodzieży oraz teorię 7U zdrowej diety autorstwa prof. Bergera. Trzy pierwsze scenariusze stanowią kompendium wiedzy żywieniowej dla młodzieży w wieku gimnazjalnym. Czwarty scenariusz ma za zadanie przybliżyć młodzieży problem marnowania żywności i niedożywienia w naszym kraju. Gimnazjaliści nauczą się jak racjonalnie robić zakupy, dzielić się żywnością, a co za tym idzie, pomagać zmniejszać biedę.

„Program edukacyjny „Jedz smacznie i zdrowo” jest  bardzo profesjonalnie przygotowany i przydatny w edukacji uczniów. Fajna idea, ciekawie opracowane scenariusze lekcji i plakaty, które na pewno ozdobią każdą klasę. Do tego jeszcze konkurs z naprawdę wartościowymi nagrodami.  Polecam każdemu nauczycielowi.”- powiedziała Vivianna Papina, nauczycielka z Górki Dolne.

Program edukacyjny marki WINIARY jest częścią szerszej kampanii zatytułowanej „Jedz smacznie i zdrowo” prowadzonej od trzech lat przez wiele marek z portfolio firmy Nestlé, której celem jest promowanie zdrowego odżywiania wśród konsumentów. Wiąże się on z przyjęciem przez Nestlé strategii NHW (Nutrition, Health, Wellness) będącej strategią odpowiedzialnego biznesu firmy Nestlé, w imię której zobowiązuje się ona produkować wysokiej jakości produkty, będąc jednocześnie wiarygodnym partnerem w żywieniu oraz dbałości o zdrowie i dobre samopoczucie konsumentów.

 

Źródło Winiary. Dostarczył netPR.pl

Similar Posts