Platforma wideo Wirtualnej Polski w finałach światowego konkursu projektów telewizyjnych w Cannes

Po raz pierwszy w historii przeglądu projektów telewizyjnych Content 360 w ścisłej czołówce znajdzie się firma z Polski. Portal Wirtualna Polska zaprezentuje swoją multimedialną platformę agregującą twórców filmowych – ToSieWytnie.pl. Podczas tegorocznych międzynarodowych targów telewizyjnych MIPTV 2010 odbywających się w Cannes (Francja) zostaną ogłoszone wyniki konkursu Content 360. Do finałowej dziesiątki projektów z całego świata zakwalifikował się serwis Wirtualnej Polski – ToSieWytnie.pl Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni werdyktem jury i jednocześnie dumni, że będziemy reprezentować rodzimy rynek w tym międzynarodowym konkursie – mówi Grzegorz Tomasiak, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski – Jest to wydarzenie bez precedensu, bowiem po raz pierwszy w historii tego prestiżowego eventu do ścisłych finałów zakwalifikowała się firma z Polski i, co należy podkreślić, niezwiązana bezpośrednio z rynkiem tradycyjnych mediów telewizyjnych. Content 360 to międzynarodowe forum twórców cyfrowego kontentu, towarzyszące największym na świecie targom telewizyjnym MIPTV w Cannes. W targach co roku bierze udział 12000 uczestników z ponad 100 krajów świata.
Finaliści przeglądu Content 360 prezentują swoje koncepcje i rozwiązania nadawcom, agencjom reklamowym, funduszom filmowym w celu pozyskania – dla dalszego rozwoju – partnerów biznesowych lub sponsorów. Od 2005 roku Content 360 wspierają BBC, Ogilvy Interactive, the National Film Board of Canada oraz the Korean Broadcasting Commission. W ciągu 4 lat trwania przeglądu na 1400 zgłoszeń z 42 krajów do ścisłych finałów zakwalifikowało się 100 projektów. Pula nagród wręczonych laureatom konkursu przekroczyła do tej pory 400 000 Euro. Konkurs odbywa się w 6 kategoriach: 5 tematycznych i jednej głównej –"Next Generation Audience Engagement", sponsorowanej przez British Broadcasting Corporation (BBC). Do tej ostatniej, wraz z dziewiątką innych finalistów z całego świata, zakwalifikował się serwis Wirtualnej Polski. Pierwotnie zakładaliśmy pokazanie ToSieWytnie.pl tylko w języku polskim, tłumacząc jedynie wybrane fragmenty na angielski. Szybko podjęliśmy jednak decyzję o dostosowaniu całego interfejsu serwisu do potrzeb prezentacji przed międzynarodowym audytorium – mówi Łukasz Skalik, Kierownik Działu WP.TV i Multimedialnego Wsparcia Portalu, pomysłodawca platformy – Wersja angielska naszego serwisu zostanie zaprezentowana pod hasłem „You will NOT see this on TV!” i osadzona w domenie „FreeCut.TV”, przy czym uruchomienie w dostępie publicznym planujemy tuż przed finałami. Konkurentami ToSieWytnie.pl w finałach w Cannes będą dwa projekty z Wielkiej Brytanii i dwa z Australii oraz po jednym z USA, Hiszpanii, Malezji, Wenezueli, Korei Południowej. W większości są to profesjonalne i znane marki, działające w obszarze rynku tradycyjnych telewizji programowych oraz nowych mediów, jak m.in. Channel S, Australian Documentaries, Lapierna Audiovisual. Prezentacja finalistów odbędzie się 13 i 14 kwietnia
w Palais des Festival w Cannes. Uwagę sędziów przykuły szczególnie: innowacyjny interfejs serwisu, szerokie wykorzystanie mechanizmów interaktywnych i społecznościowych w tworzeniu platformy, unikalny kontent powstający we współpracy z użytkownikami oraz ciekawy model biznesowy, oparty na partycypacji Wirtualnej Polski w kosztach produkcji najpopularniejszych twórców platformy w zamian za emisję reklam na ich kanałach. Sukces nominacji do dziesiątki finalistów z całego świata cieszy nas tym bardziej, że jesteśmy jedynym podmiotem, biorąc pod uwagę naszą bezpośrednią konkurencję rynkową w Polsce, który nie posiada oparcia w dużej grupie mediowej. Co za tym idzie, nie mamy możliwości pozyskiwania kontentu wideo do emisji w Sieci w, powiedzmy, naturalny sposób – mówi Stanisław Ulicki, Dyrektor Pionu Programowego Wirtualnej Polski – Zdecydowaliśmy się więc na nowatorski sposób wzbogacania naszej oferty programowej, poprzez aktywną współpracę z internautami, twórcami materiałów wideo. Okazuje się, że taka strategia doskonale się sprawdza, a dedykowane potrzebom użytkowników programy cieszą się olbrzymią popularnością, przykuły też uwagę zagranicznego jury. Między innymi rosnąca popularność ToSieWytnie.pl w Polsce stanowiła istotny czynnik dopuszczenia projektu do finałów przez zagraniczne jury. Według styczniowej fali badania Megapanel PBI/Gemius serwis ten odnotował 1 155 661 użytkowników (real users), z których każdy spędził w witrynie średnio 16 minut 38 sekund, plasując ją w ścisłej czołówce polskich internetowych platform oferujących legalne i darmowe wideo w Sieci. Sumarycznie, ToSieWytnie.pl wraz z naszą telewizją internetową WP.TV, w styczniu 2010 osiągnęły rekordowy ruch na poziomie 3 milionów użytkowników (real users) – podkreśla Łukasz Skalik i dodaje – Jest to kolejne potwierdzenie faktu, że legalne wideo w Sieci staje się coraz popularniejszym trendem wśród użytkowników. Tym tropem zamierzamy podążać w dalszym ciągu, rozbudowując w przyszłości naszą ofertę kontentową.
www.miptv.com/content360
tosiewytnie.pl
wp.pl
Więcej informacji o ToSieWytnie.pl
Platforma ToSieWytnie.pl agreguje twórców filmowych produkujących i umieszczających swój kontent wideo w Sieci. Projekt stanowi hybrydę telewizji internetowej oraz serwisu hostingowego. Użytkownik, aby dołączyć do ToSieWytnie.pl, musi – w pierwszej kolejności – wypełnić formularz widniejący na stronie serwisu w sekcji „Dołącz!”. O przydzieleniu statusu członkowskiego decyduje redakcja platformy, zatem nie każdy może automatycznie wgrać swoje filmy na ToSieWytnie.pl. Każdy może jednak zgłosić chęć ich dodania. Po otrzymaniu zgłoszenia zespół ocenia „zasoby” twórcy oraz ich wartość (merytoryczną, graficzną, itp.). Warunkiem koniecznym jest posiadanie pełnych praw autorskich do zgłaszanych produkcji lub wykazanie nimi obrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami. W ten sposób serwis zrzesza i promuje sieciową społeczność filmowców-amatorów oraz profesjonalistów faktycznie produkujących lub pozyskujących kontent w sposób legalny. Pomyślny proces weryfikacji kończy się udostępnieniem internaucie unikalnego loginu i hasła dostępu do specjalnego kanału, na który wgrywa swoje produkcje. Jednak o tym, co i w jakiej kolejności zostanie wyemitowane na stronie głównej platformy decyduje zespół serwisu. Charakterystycznymi wyróżnikami ToSieWytnie.pl są m.in. nielimitowany czas trwania plików wgrywanych przez twórców; telewizyjna rozdzielczość emisyjna playera wideo, w rozmiarze 720x404 (aspekt 16x9), przy czym pliki wgrywane w wysokiej jakości HQ w pełnym ekranie są odtwarzane w rozmiarze 1024x576; intrygujący interface wraz z szeregiem ciekawych funkcjonalności (np. pojawianie się komentarzy do filmów w formie komiksowych „dymków” na warstwie playera wideo); możliwość umieszczania materiałów na blogach i serwisach zewnętrznych względem platformy; promocja najciekawszych kanałów autorskich również na stronie głównej portalu Wirtualna Polska odwiedzanym przez miliony internautów dziennie; udział w projekcie najpopularniejszych polskich twórców alternatywnych, w tym ZF Skurcz, Gracjana Roztockiego czy słynnych braci Kwas. Jednak najważniejszą rolę w popularyzacji serwisu odgrywają oryginalne interaktywne programy autorskie, ukazujące się cyklicznie wyłącznie na ToSieWytnie.pl. W kosztach ich produkcji partycypuje Wirtualna Polska. To m.in. Ślepa Kliszka – prezentacja błędów popełnianych przez ekipy filmowe w znanych filmach, czy [email protected] – jedyny program w Polsce współtworzony przez internautów z nadesłanych linków. Każdą z produkcji można równolegle śledzić, w dowolnym miejscu i czasie, z poziomu telefonów komórkowych pod adresem m.ToSieWytnie.pl. Serwis ToSieWytnie.pl nagrodzono w piątej edycji Webstarfestivalu – konkursu na najlepsze strony WWW i kreacje polskiego Internetu. Platforma otrzymała statuetkę Webstara Akademii Internetu w prestiżowej kategorii "Strona Roku 2009: Nowa Strona WWW". Platformę doceniają również internauci. Już w pierwszym miesiącu funkcjonowania serwis zarejestrował ponad milion realnych użytkowników(Megapanel PBI/Gemius, listopad 2009). W tym czasie obejrzeli oni w sumie 180 000 godzin materiałów wideo i pobrali blisko 60 terabajtów danych, które mogłyby w pełni zapisać 13 500 płyt DVD. Obecnie łączny czas trwania wszystkich plików dostępnych w bazie platformy – na 60 aktywnych kanałach – wynosi ponad 5800 minut. Zatem pojedynczy użytkownik, aby obejrzeć zawartość serwisu, musiałby spędzić ponad 3 dni non-stop przed ekranem komputera lub wyświetlaczem telefonu komórkowego.  
Źródło Wirtualna Polska SA. Dostarczył netPR.pl
Authors

Related posts

Top