Wiadomości branżowe

Szefowie firm zrzeszonych w Fundacji Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej przygotowali posiłki dla dzieci wspieranych przez Fundację

To w co wierzymy, jest tym samym, co robimy

Warszawa, kwiecień 2009 r.23 i 24 kwietnia br. przedstawiciele dwunastu z osiemdziesięciu firm zrzeszonych w Fundacji Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej (FCSR – Foundation for Corporate Social Reposponsibility), odwiedzili dzieci z północno-zachodniej Polski, które przez cały rok wspiera Fundacja, by wspólnie uczestniczyć w programie Codziennie Ciepły Posiłek.

Główną atrakcją dwudniowej wycieczki było przygotowanie posiłków dla dzieci przez samych prezesów. Pomysłodawcą wyjazdu jest założyciel i prezes Fundacji, dr William Chasey, od lat działający w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Każdy prezes osobiście brał udział w przygotowaniu oraz serwowaniu posiłków, które zostały dostarczone do najmłodszych z 15 szkół w północno-zachodnim regionie kraju.

Gotowanie rozpoczęło się o 4 rano w piątek, 24 kwietnia, po krótkim, profesjonalnym przeszkoleniu. Wierzymy, że uczestniczenie w takim przedsięwzięciu daje możliwość doświadczenia, jak faktycznie funkcjonuje fundacja oraz jej programy społecznościowe. A jak lepiej to zrobić, niż po prostu przyjechać i wspólnymi siłami przygotować część z 3000 posiłków rozdawanych codziennie dzieciom? – mówi William Chasey.

Posiłki z przyjemnością przygotowali i dostarczyli dzieciom:

Pablo Montano – President of Gooday Films

Derk J. Bothe – Managing Director, Dehora International                             

Donal Bailey, President of Gladstone Consulting Ltd, (Stonewell Consulting)    

Zaneta Berus, Country General Manager, EXPO XXl

Roger Watchorn, Country General Manager Designee, Cargill Polska                      

Iwona Jacaszek – PA&C Manager, Coca-Cola HBC

Stefan Zaremba, President, EDS Poland, Foundation Management Board

Martin Oxley, Chief Executive Officer of the British Polish Chamber of Commerce             

Eric Van Vliet, Country General Manager of Athlon Car Lease                 

Kees Stroomer, Country General Manager of Randstad Polska

Jeroen de Groot, Makro Regional Operating Officer for Central Europe

Maciej Filipkowski, Country General Manager of Dell Polska         

Fundacja Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej prowadzi obecnie dwa programy: Codziennie Ciepły Posiłek i Świeże Mleko, w ramach których dzieci z północno-zachodniej Polski otrzymują łącznie każdego miesiąca 60 000 posiłków. Wyżej wymienione programy nie są jednak jedyną formą pomocy dla lokalnej społeczności. Dzięki Fundacji dzieci uczą się języka angielskiego, biorą także udział w zajęciach ze sztuki, muzyki i tańca. Do uczniów trafia również pomoc materialna m.in. w postaci środków czystości i ubrań. Na razie oba programy są realizowane przez FCSR na terenie Województwa Zachodniopomorskiego – jednego z najbiedniejszych w kraju. Docelowo Fundacja chce zaopiekować się głodnymi dziećmi z całej Polski.

Działania Fundacji wspiera obecnie ponad 80 firm zarówno o polskim, jak i zagranicznym kapitale, które reprezentują różne branże. Wśród nich znajdują się: Accetis International , AmRest, Athlon Car Lease, Bank BPH, Beiten Burkhardt, BMW, Boeing, BPCC, Caledonian Society, Cargill, Cartoon Planet,   CEDC, Coca-Cola HBC Polska, Coffee heaven, Colgate-Palmolive, Dan Market, Dehora Consultancy Group, DELL, Discipline Media Group, DTZ Zadelhoff Tie Leung, Eagles, Ecco, EC Harris, Edelman  Polska, EDS, Eurodental, europaproperty,  Ever Grupa, Expomedia, Exxon Mobil, Ford Polska, Frogs & CO, Gooday , Grand Cru, Grupa Żywiec, HAYS, Hill International, Hilton Warsaw, InterContinental Hotel Warsaw, JF Bowring, KFC, Kompania Piwowarska, Lacrosse, Lockheed Martin, Makro  Cash & Carry, Marriott Hotel, McDonald’s, MORE Executive Search, Modzelewski and Rodek, Norton Rose, NPCC, ODiTK, Onet.pl, Orco Property Group, Pelikan, Pfizer, P&G, Poland Monthly, Polmos, Porr Polska, Quinlan Private Golub, RaboBank, Randstad, Sixt, Skan Car , Słyszyk i wspólnicy, Statoil Polska, Stonewell Consulting , Supply Chain Management , SwedeCenter, TELE 24, Tetley, The Warsaw Voice, Timrek, TKG, TNS OBOP, TransMeble International,    Travel Express, TrendyFood, Unilever, Warsaw Business Journal.                           

Według badania przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie FCSR, problem głodu dotyka aż 40% Polaków, którym nie zawsze wystarcza pieniędzy, aby kupić jedzenie. Brak porządnego śniadania czy obiadu szczególnie dotkliwie odczuwają dzieci, dla których pełnowartościowe posiłki są warunkiem zdrowego rozwoju. Tę i inne trudne kwestie społeczne coraz częściej rozwiązują wrażliwe społecznie firmy. Cieszy nas, że idea CSR jest coraz powszechniejszą praktyką nie tylko wśród wielkich korporacji, ale także wśród mniejszych przedsiębiorstw. Działalność biznesowa może i powinna realizować także wyższe cele. Tylko wtedy daje prawdziwą satysfakcję. – dodaje W. C. Chasey.

William C. Chasey, PhD
President
[email protected]
(48) 605 99 1715

Natalia Marciniak
Executive Assistant
Foundation for Corporate
Social Responsibility
tel. 605 99 17 16
[email protected]

 

 

Źródło Foundation for Corporate Social Responsibility. Dostarczył netPR.pl

Similar Posts