Wiadomości branżowe

2008 kolejnym rokiem współpracy technologicznej między Shell i Ferrari

6 stycznia 2008, przed siedzibą firmy Ferrari w Maranello włoski zespół, jako pierwszy zaprezentował nowy bolid na kolejny sezon Formuły 1. Model F2008 to już 54. samochód zaprojektowany przez team Ferrari. Specjaliści Shell, tak jak w poprzednich latach, byli zaangażowani w ten projekt wykorzystując swoje dotychczasowe doświadczenia.

Podczas startów dla teamu Scuderia Ferrari w wyścigach Formuły 1 Shell dostarcza paliwo wyścigowe V-Power i olej Helix oraz odpowiada za kompleksowe analizy dostarczanych produktów podczas każdego wyścigu.

Kluczowa rola Shell w Formule 1 jest widoczna również podczas współpracy realizowanej poza torami wyścigowymi. Od lat inżynierowie Shell oraz konstruktorzy Ferrari wspólnie pracują nad bolidami startującymi w Formule 1, wykorzystując szereg danych z minionych sezonów.

Shell był także zaangażowany w prace nad nowym bolidem – F2008, wprowadzonym do wyścigów w bieżącym sezonie. Od chwili, gdy Ferrari rozpoczął swój program badawczy, specjaliści z Shell współpracowali z inżynierami Ferrari, aby dogłębnie poznać charakterystykę silnika Ferrari, a przy okazji zoptymalizować formułę paliwa i oleju silnikowego tak, by zapewnić mu maksymalne osiągi i niezawodność.   


<

p> 

Współpraca technologiczna Shell i Enzo Ferrari sięga lat 30-tych XX wieku. W czasie kilkudziesięciu lat ścisłej współpracy Shell i Ferrari wspólnie stworzyły najbardziej udane partnerstwo technologiczne w historii sportów samochodowych.

Shell i Ferrari uczestniczą w Formule 1 od pierwszego Grand Prix zorganizowanego w 1950 roku. Partnerzy swój pierwszy sukces w tej imprezie odnieśli rok później – José Froilán González wygrał na torze Silverstone za kierownicą Ferrari 375.

Od tego czasu Shell i Ferrari odnosili spektakularne sukcesy w wielu słynnych wydarzeniach motoryzacyjnych. Zwieńczeniem dotychczasowej współpracy technologicznej są wywalczone 9-krotnie tytuł Mistrza Świata Formuły 1 Konstruktorów oraz 12-krotnie w dziedzinie Kierowców.

Niezawodność stała się najważniejszym atutem Shell, przyczyniając się do licznych zwycięstw Ferrari na torach. Zapewnienie odpowiedniego paliwa, spełniającego wszystkie wymogi FIA, należy do zadań Shell. Podczas każdego wyścigu Formuły 1 na torze pracuje 5-7 specjalistów, a kompleksowo współpracą z Ferrari zajmuje się około 100 pracowników Shell na całym świecie. Odpowiadają oni między innymi za to, aby bolidy tankowane były paliwem o właściwej, dopuszczalnej temperaturze. Przed zatankowaniem do bolidu, paliwo jest chłodzone. Przepisy dopuszczają studzenie o maksimum 10 stopni poniżej temperatury zewnętrznej. Schłodzone paliwo jest bardziej „wydajne objętościowo”, dzięki czemu więcej litrów mieści się w baku bolidu podczas tankowania. Chłodniejsze paliwo pozwala też silnikowi osiągnąć większą moc.

Shell nie tylko dostarcza paliwo wyścigowe V-Power oraz olej Helix dla teamu Scuderia Ferrari w wyścigach Formuły 1. Zapewnia również kompleksowe analizy paliw i olejów podczas każdego wyścigu. Zespół ekspertów pracuje w mobilnym laboratorium Shell, które stale towarzyszy zespołowi Ferrari. Inżynierowie Shell analizują ponad 40 próbek paliw podczas jednej serii wyścigów. Ciągłe badanie paliw, olejów i smarów stosowanych w bolidach Ferrari uczestniczących w wyścigach Formuły 1 pomaga kierowcom osiągnąć najlepsze rezultaty na torze. Zespół Ferrari zużywa ponad 250 000 litrów paliwa Shell V-Power najwyższej próby podczas każdego sezonu.

Dziś duch partnerstwa technologicznego jest równie silny, jak ponad 60 lat temu. Potwierdzeniem tego jest przyznanie w 2007 roku Shell – Nagrody Innowacji Ferrari. Stanowi ona podkreślenie szczególnych osiągnięć Shell w dziedzinie jakości, technologii, innowacji oraz rozwoju podczas wielu lat współpracy.

Źródło Shell. Dostarczył netPR.pl

Similar Posts